Naakte guru's! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu Naakte guru's! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

Naakte guru's!

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Mei 2010 | India, New Delhi

He!

Ik vind het ontzettend leuk dat er zoveel mensen de blog lezen! Berichtjes zijn ook van harte welkom want dan weet ik wie er meeleest!

Deze week heb ik nog steeds niet de informatie gekregen die ik wil voor het marketingplan, dus dan maar zonder aan de slag en het plan schiet dus lekker op! Wel heb ik een gesprek gehad hoe ik nu de aankomende weken verder moet en heb een aantal nieuwe kleine taken gekregen. Daar ben ik blij mee want dan heb ik iets te doen.. Dat ‘lummelen’ beviel me helemaal niet.

Zaterdag was het 1 mei, labourday en dus was ik vrij! Ik ben zaterdag met 4 jongens uit de buurt van Sangli op pad geweest naar 3 tempels. Ik heb wel al een aantal tempels gezien, maar dat waren Hindu tempels. Het geloof van deze jongens is jainisme, wat een soort zijstroom van het Hindu is. We gingen met ons 5en naar deze tempels op 2 scooters, 65 km/uur op hobbelweggetjes zonder helm! Bij de eerste aangekomen kreeg ik een uitleg hoe deze religie in elkaar zit, welke goden ze hebben en wat het doel van deze religie is. De tempels zagen er inderdaad anders uit dan de hindu tempels. Na de eerste tempel onderweg naar de tweede hadden we pech onderweg, na 5 min een beetje rommelen aan alles deed de scooter het weer en konden we weer verder, maar dit herhaalde zich nog wel een paar keer. De 2e tempel was in de bergen en we moesten 400 traptreden omhoog, voel mijn kuiten nu wel lekker! Bij de derde tempel aangekomen legden ze ook uit dat onder de goden een soort van priesters zijn, deze worden guru’s genoemd. Omdat in het geloof alles om de karma(ziel) gaat en niet om het lichaam, zijn deze guru’s naakt, eten ze maar 1 keer per dag en trekken ze met hun handen de haren uit hun hoofd! Vrouwelijke guru’s heten monks, deze mogen wel een witte sari aan. Na al deze tempels bezocht te hebben, hebben we met elkaar lekker gegeten. Het was een hele leuke en leerzame dag.

Zondagochtend om 5.30 uur werd ik opgehaald door dezelfde jongens om naar een andere stad, 100 km verder op, te gaan. Deze stad heet Belgaum. Na 3 uur met de trein, wat al een hele belevenis was kwamen we aan en zijn we naar een tempel geweest. Daar was een van de belangrijkste guru’s van India waar we mee hebben gepraat. Daarna ging hij lunchen, dit is staand met twee handen en alleen om voedsel binnen te krijgen voor het lichaam (niet voor de smaak). Het blijkt heel bijzonder te zijn om deze man te zien lunchen, maar omdat de eetgewoonten wel heel anders zijn werd ik er wel een beetje misselijk van!
Na de eerste tempel zijn we naar een tweede tempel geweest, deze is al 1500 jaar oud en heeft donker grijze oude stenen met veel ingegraveerde figuurtjes. Helaas was mijn camera er mee opgehouden omdat de batterijen opwaren, jammer!! Het was echt een prachtige tempel, heel anders dan de anderen die ik deze weken heb gezien.
Na deze tempel zijn we weer terug gegaan naar de eerste waar een soort dienst/ceremonie begon. Hier werd ik voor honderden mensen ‘’ontvangen’’ met een krans met bloemen en mango’s. Er werden veel foto’s gemaakt en ik kom in de krant van de stad!! Na deze dienst zijn we weer terug naar Sangli gegaan, waar we om 10 uur ‘s avonds aankwamen. Dit was een lange maar interessante dag, waar ik ook weer zoveel heb geleerd.
Morgen vertrek ik voor een paar dagen naar een gebied waar arme boeren leven. Hier ga ik kijken hoe de producten geteeld worden en bekijken wat er eventueel met het overschot van deze producten gemaakt kan worden.

Spreek jullie snel weer!

Kusjes
Anouk

• 03 Mei 2010 - 12:02

Janna:

Dat over die scooters klinkt heel herkenbaar! ;) Succes de komende dagen en blijf genieten!

Kus Janna

• 03 Mei 2010 - 13:16

Eef:

ANOUK! Klinkt allemaal heel spannend en je ziet daar echt heel veel volgens mij! Geniet er van en spreek je snel! xx

• 03 Mei 2010 - 14:05

Marjon:

Hé Anouk wat klinkt dit weer super. Wat doe je een hoop indrukken op en zie je veel! Heerlijk te horen hoe jij BN´er bent daar.
    Nou wij hebben het hier ook opwindend. Zijn net met Taar, Jip en Jes naar Drievliet geweest. In de stromende regen hebben we het 3 uur uitgehouden en waren versteend van de kou. Het is vandaag maar 7 graden. Geen wachtrijden, dat dan weer wel ;-)
    Je hoort het een en al lol hier haha

Kusssss en tot de volgende keer weer!

Marjon

Hée lieve Anouk!
    Ik heb je vandaag natuurlijk al gesproken maar dit verhaal had ik nog niet gehoord!!
    Haha, je bent een Bekende Indiër!! ;)
    Je moet die krant kopen en mee nemen naar Nederland! Ik zou dat wel willen zien!!

• 03 Mei 2010 - 15:45

Nico:

Hai Anouk,
    Jij weet je lezers wel te trekken met zo'n titel. Lijkt de privé wel. Ik ben zeer benieuwd naar jouw foto's. Ook leuk dat die jongens op zondag vroeg met jou op pad willen gaan. Tot bels.

XX

• 03 Mei 2010 - 17:46

Bianca ! :

Meiss !

Klinkt daar echt super zeg :)! Geniet er lekker van hoor !..
    Maar hou ons op de hoogte ;) !

Kuss !

• 04 Mei 2010 - 04:18

Marieke Roodhart:

hee anouk!
    klinkt als een heel interessant en 'veel-gezien,veel-gedaan'weekend :) We wachten op de foto's!

Succes met je project!
    xxx

• 04 Mei 2010 - 09:20

Els Flinterman:

Hoi Anouk,

wat leuk om alles met je mee te mogen maken.
    Wij lezen trouw je verslag.
    Buiten je stage om leer je ook nog eens een hele hoop over het land.
    Geniet nog maar lekker van al het moois en nieuws om je heen.

Liefs van ons allemaal,Els

• 04 Mei 2010 - 13:28

Charlotte (Persoon):

Hee Anouk! Zo heb eindelijk je site in handen gekregen van mn moeder :) Klinkt allemaal super gaaf, je ziet vast een hoop mooie dingen en toch ook wel een beetje back to basics met een emmer als douche. Nog veel plezier! Succes met je stage en het schrijven van het plan. xx Charlotte

• 04 Mei 2010 - 14:53

Charlotte:

Noukie! eindelijk een beroemdheid in ons midden, werd eens tijd:P

liefs

• 04 Mei 2010 - 15:50

Marjanne T:

He Anouk,
    Zelfs Wim moest het verhaaltje lezen. Ook hij was benieuwd wat er in stond.
    Geniet ervan.
    Groetjes

• 04 Mei 2010 - 16:09

Marian:

Ha Anouk,

Zijn de kuiten weer in vorm? Tja, je moet er wat voor over hebben om al het moois te bekijken.
    Het is denk ik maar goed dat je moeder je niet heeft zien zitten op die scooter zo zonder helm.
    Anouk veel succes met het marketingplan en we kijken weer uit naar je volgende belevenis.

groetjes Marian

• 04 Mei 2010 - 17:58

Helga :

Tjee, wat een ervaringen zeg. Goed dat je nu een paar jongens hebt gevonden die je mee op sleeptouw nemen. Kom je nog eens ergens.
    groetjes Helga

• 04 Mei 2010 - 18:52

Helma :

He Anouk,
    We lezen je verslagen trouw maar met zo'n titel worden we wel erg nieuwsgierig. Wat maak je een hoop bijzondere dingen mee, heel speciaal. En super leuk dat die jongens met je meegaan, alleen wel erg vroeg voor het weekend. groetjes.

• 04 Mei 2010 - 19:09

Sorry xD
    Ik had er per ongeluk 4 gestuurt! xP

• 04 Mei 2010 - 20:39

Evelien:

Heee Anouk!

Hoorde van mijn ouders dat je in India verblijft. Echt TOP! Wat een ervaring!!! Geniet er maar van zolang het kan...

Groetjes
    Evelien (van de reunie)

• 05 Mei 2010 - 09:22

Maaike:

Ha Anouk,

Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar in het verre India.
    Lijkt me echt zo raar om mee te maken, je bent daar echt een bezienswaardigheid.

Vind het wel super stoer van je hoor!

Heel veel succes nog en geniet van deze periode!

Groetjes,

Maaike

• 06 Mei 2010 - 14:22

Karin En Theo:

Hoi Anouk,
    Alles wat je mee maakt is echt geweldig om over te lezen. Ga je ons nog een kopie van die krant laten zien? Misschien kunnen je ouders die meebrengen naar de reunie? Have fun!!

• 06 Mei 2010 - 16:39

Suus:

Lieve Anouk, inmiddels zul je wel bij de "arme boeren"verblijven. Ben benieuwd, net zoals iedereen. Hier gaat natuurlijk alles z'n gewone gangetje. Vorig week hadden we echt zomerweer, maar natuurlijk duurde dat niet al te lang. We hebben nu weer jassen en laarzen aan. Kun je je waarschijnlijk niet voorstellen in de tropische temperaturen. Hoe gaat het met eten (altijd belangrijke info) . Zorg je er wel voor dat we straks een lekker indiaas avondje hebben met lekkere inheemse gerechten. Want daar zijn wij duiven natuurlijk wel voor in. Inmiddels ben je al een maand onderweg.. tijd gaat toch wel snel hè.. Nou liefie, hou je goed, dikke kus van ons allemaal uit Nootdorp!!!

• 07 Mei 2010 - 11:35

Rachel:

Hee noukie!

Klinkt alsof je het naar je zin hebt;)! Echt leuk dat je ook wat dingen aan het bezichtigen bent. Dat is iets wat je geloof ik wel graag wilde doen. Hoe kwam je trouwens binnen toen je pas om 10 uur thuis kwam:P? Deuren gaan half 10 dicht right? Hihi moest ik ineens aan denken! Ben wel benieuwd naar meer foto's hoor, is echt leuk om te zien. Kan iedereen er zich een beetje een beeld bij creëren;). Ook super dat je je wat meer op je stage kunt focussen!

xx Kus

• 08 Mei 2010 - 12:42

Gerard:

Anouk het is indrukwekkend om je verhalen te lezen. Het is duidelijk geen vakantie maar echt werk, alleen dan in een totaal andere cultuur. India is volgens de cijfers een van de supergroei landen, maar ze komen van ver dat maak jij wel duidelijk. Hier in NL nu een erg koud en kil weekend, binnen blijven dus. Vanochtend heb ik je oma vd Sande van de Henri Dunant boot afgehaald, ze heeft een mooie week gehad op de Nederlandse rivieren. Groeten uit Den Haag, ook van Heleen en kids. Gerard

• 09 Mei 2010 - 14:02

Willem En Marijke:

Namaskar Anouk,
    Al je belevenissen gelezen:indrukwekkend en nog eens leuk om te lezen. Een stage om nooit te vergeten.
    We blijven je volgen en horen vast meer op de pinkster reunie.
    hartelijke groeten van Willem en Marijke

• 09 Mei 2010 - 17:57

Bonny:

Heey Anouk,

Echt gaaf om te lezen hoe je het daarzo hebt. Al veel mee gemaakt ook, in zo een korte tijd! Heel veel suc6 nog met je stage, en geniet ervan!

• 09 Mei 2010 - 18:00

Rita:

Hoi Anouk,

Goed dat je je draai helemaal gevonden hebt. Ik lees dat de tijd erg snel gaat, en het daar erg warm is! Fijn dat je al zo veel hebt gezien en meegemaakt.

Groetjes Rita&Peter

• 10 Mei 2010 - 01:47

Inge V Balkom:

Heey anouk,
    Leuk verhaal, ja scootertje klinkt me ook heel bekend in de oren!!
    En heb je de krant al gekocht, wordt je beroemd in India! Leuk om te lezen dat je zoveel onderneemt daar! Echt leuk, geniet er van! x Inge