kort berichtje week 3 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu kort berichtje week 3 - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

kort berichtje week 3

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 April 2010 | India, New Delhi

He!

Deze week even snel een berichtje! Vorige week veel op kantoor gezeten, maar niet heel veel uitgevoerd. Naast presentaties maken, mis ik nog steeds informatie waarmee ik door kan gaan met de interne analyse. Want in India is het werktempo een stuk lager en moet dus een aantal weken wachten en zeuren voor in info krijg. Gelukkig heb ik een deel van de informatie net gekregen en kan dus een beetje aan de slag!!
Van de week voor het eerst in 3 weken tijd weer vlees gegeten! Ik mis het totaal niet, maar dit was toch heerlijk! Ik ging samen met meisjes van het guesthouse boodschappen op de markt doen en koken. Super leuk om te zien hoeveel werk er in zo’n maaltijd zit!
Ook ben ik deze week naast alle lieve vlindertjes, zwerfhondjes, zwerfkatjes, zwerfezeltjes mijn allergrootste vrienden tegen gekomen! Wanneer ik wakker werd zat er een dikke spin boven mijn bed, in het raam hing reuze wandelende tak en toen ik de deur open deed werd ik aangevallen door een joekel van een kakkerlak!! Die kakkerlak was zo groot als mijn mobiel! Naast deze gezellige dierentuin vinden de muggen mij ook erg aantrekkelijk! Zit dus onder de bulten.
Zondag, mijn vrije dag, ben ik ‘s middags met de familie van Vaishali (een meisje van het guesthouse hier) naar een tempel een uurtje verder op geweest. Bij deze tempel was de rivier Krishna en kon je een holydip doen! In India is er 1 keer in de drie jaar een maand waar je een tempel moet bezoeken en bij deze tempel een duik in de heilige rivier moet doen. Dat is deze maand en het was daarom lekker druk! Mensen komen hier als heilig ritueel, voor een afkoeling of voor hen kleding te wassen! Voor mij was het een heerlijke afkoeling en kan er weer voor een tijd tegen aan!
Al een paar mensen hebben gevraagd of ik lekker bruin ben, ik denk dat ik dat hier niet zal worden! Het is te heet om in de zon te zitten/lopen en ik draag altijd lange kleding. Ook zit ik hele dagen op kantoor en wanneer ik weer terug kom, wordt het al weer donker! Met het zonnetje bij jullie, zijn jullie denk bruiner als ik ben!
Lieve mensen ik ga weer aan de slag met de opdracht, eindelijk! Spreek jullie snel weer!
kusjes xx Anouk

• 26 April 2010 - 16:35

Mama:

leuke foto's! zo krijgen we een goed beeld van jouw omgeving...
    veel succes deze week met je opdracht... we bellen. kus van papa Nico en mama Diana.

• 27 April 2010 - 07:57

Marieke Roodhart:

Hoi Anouk!

Leuke foto's! ziet er goed uit. ik herken veel uit je tekst... ik zit ook onder de muggensteken (spray/gel helpt niet!) het is het ook heel heet&benauwd, en vroeg donker!

Kun je goed met de collegas communiseren, ik vind het wel moeilijk. niemand spreekt hier Engels. (op 2 mensen die een paar woorden kennen!)

Groetjes!

• 27 April 2010 - 20:19

Margriet:

Hoi Anouk,
    Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien. Heel veel succes en plezier!

• 28 April 2010 - 17:35

Linda:

He Anouk
    Wat spannend allemaal. Zo'n heel ander leven. Succes met je project. Ik vind het erg goed van je hoor, wat je allemaal doet.
    groetjes Koos en Linda

• 01 Mei 2010 - 14:58

Karin En Theo:

Gog, die Anouk, wat geweldig zeg! India of all places! Geniet er maar van en maak wat van je stage! We zullen je wel missen met de reunie!

Verslag uit: India, New Delhi

Plannen gewijzigd

18 Mei 2010

Ziekenhuis
Anouk

Hoi! Dinsdag 6 april vertrek ik dan eindelijk naar India! Na veel emailtjes heen en weer is mijn stage en alles er om heen geregeld! Ik ga naar Sangli, waar ik de mensen van Yerala Food Projects ga helpen met het verbeteren van de marketing van hun producten. Deze producten zijn ketchups, pickles en jams die gemaakt zijn door mensen met de hulp van een soort micro-krediet. Ik zal hier 3 maanden aan werken, maar natuurlijk ook de indische cultuur opsnuiven. Ik houd jullie via deze site op de hoogte van mijn leven in India! De laatste dagen voor mij gaan nu in! Ik ben nu begonnen met lijstjes maken, laatste spulletjes kopen en dan nog inpakken en van iedereen afscheid nemen! Heel veel leesplezier en ik hoop ook van jullie te horen! xx

Actief sinds 02 April 2010