De tijd vliegt om! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu De tijd vliegt om! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt om!

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 April 2010 | India, New Delhi

He!

Bedankt voor alle lieve berichtjes en mailtjes! Vind het echt super leuk om deze te krijgen en te lezen! Deze zijn dan ook van harte welkom;)!

Ik zit nu al weer twee weken in India, de tijd gaat zo snel!
Ik heb van de week even een dipje gehad. Omdat ik de enige buitenlander hier ben (en het lijkt wel of ze er ook nog nooit een hebben gezien!), moet ik altijd begeleid worden door iemand van kantoor. Ik zag dan ook niet meer dan kantoor, het guesthouse en het tentje waar ik bijna elke avond eet. Dit is wel jammer, want wil juist veel van India zien! Gelukkig heb ik dit een beetje kunnen veranderen en ben ik toch een aantal leuke dingen gaan doen!

Dinsdag na het werken ben ik samen met een collega ‘supermarkten’ gaan bezoeken en kijken wat voor producten ze hier hebben. Ook heb ik een nieuw kaartje voor mijn camera kunnen kopen en heb dus foto’s kunnen maken.

Donderdag moest ik voor een meneer uit Mumbai een presentatie geven over de organisatie waar ik stage loop. Deze meneer heeft veel contact met de grote retailbedrijven in India, hij gaat dan ook regelen dat ik gesprekken heb met het topmanagement van deze bedrijven. Dit kan je een beetje vergelijken met de Albert Heijn, hier de hoogste personen van. Waarschijnlijk zit ik over 2 weken in Mumbai om daar gesprekken te hebben over Yerala Projects Society en of deze retailbedrijven onze producten willen afnemen als charity (grote bedrijven in India zijn verplicht om zo iets te doen)! Ik ben nu dus druk bezig om deze gesprekken voor te bereiden.

Vrijdag begon het na een lange tijd hitte (43 graden) op eens te stormen! Dit gebeurt hier nooit in de zomer. Een onwijze harde stortbui met grote hagelstenen! Het hagelt hier maar 1 keer in de zoveel jaar. Heel grappig, de mensen hier gaan deze niet uit de weg, maar stoppen de hagelstenen juist in hun mond!! De storm was een heerlijke afkoeling!!

Zaterdagavond na werken ben ik met een aantal meiden gaan winkelen en bij een Chinees wezen eten, lekker! Daarna thuis met huisgenootjes Dance India Dance gekeken… net als het Nederlandse dans programma.

Zondag, mijn vrije dag lekker uitgerust! De mensen gaan hier ‘s avonds pas de hoort op, omdat het dan afgekoeld is. Ik ben samen met een huisgenootje de stad in geweest naar Ganpati tempel. Dit was echt super mooi! Ik kreeg daar trouwens allemaal jasmijnbloemetjes in mn haar, deze gebruiken ze hier als sieraad. Daarna ben ik naar een kermis geweest, denk dat het net als vroeger in Nederland was! Alles was krakkemikkig en klein, maar zo veel mensen. Na een uurtje daar geweest te zijn even snel wat gegeten en een groentemarkt bekeken. Zondagavond was dus een lekkere drukke avond en heb ik veel dingen gezien!

Naast dat ik hier alles zit te bekijken, kijken de mensen ook naar mij. Als ik door een restaurant loop, zitten alle mensen met open mond mij aan te staren! Ook komen ze even om het hoekje kijken hoe ik zit te eten of blijven de mensen op straat even stil staan. Ik word daar soms best verlegen van!!
Wat ook opmerkelijk is, wanneer de auto’s hier achteruit rijden, hebben ze een muziekje. Deze klinken net als zo’n ringtone!

Het is weer een heel verhaal geworden, bij deze zal ik ook een paar foto’s toevoegen!!

Dikke kus,
Anouk

• 19 April 2010 - 10:57

Susan:

Ha Anouk, we vinden het fijn je weer te horen. Laat je niet gek maken hoor door die nieuwsgierige mensen. Ben je n soort bn'er haha.. Ik hoorde van je moeder dat je ook kleren aan t kopen bent geweest. Vast wel lekker luchtig want een spijkerbroek bij 43 graden plakt toch ook maar aan je benen. Ik heb je nog een nieuwtje te vertellen!! We hebben gezinsuitbreiding.. morgen als ik je bel vertel ik je de details.. tot dan kun je alvast even nadenken . Lieve schat het ga je goed en morgen bellen we je! Dikke kussen van ons uit Nootdorp!!

• 19 April 2010 - 15:24

Eef:

Super nice allemaal Nouk! Je moet idd gewoon proberen zoveel mogelijk nieuwe dingen te zien zodra het kan daarzo! Maar wat je nu allemaal al hebt gezien klinkt super leuk:D Is de hitte een beetje vol te houden? Succes nog met je stage etc en ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's(H)Xxx

• 19 April 2010 - 15:53

Taar:

Anouk, ik vind het zo fijn dat je het wat meeer naar je zin hebt!!
    Ik zit nu bij Meike en toch wil ik eventjes je verhaaltje lezen!! :D
    Kus!!

• 19 April 2010 - 21:05

Rachel:

Lieve noukie,

Wouw, wat een verhalen allemaal jo! Ik ben deep impressed! Gaaf dat je ook met mensen van de top een beetje contact hebt, ik denk dat je daar echt goed werk kunt leveren meid! Waar ken je trouwens die meiden van waar je het elke x over hebt? JE VERGEET ONS TOCH NIET;)? Haha, joke! Ik ben juist blij dat je leuke mensen hebt ontmoet, 't zijn vast de laatste niet. En ik heb makkelijk praten, maar laat ze maar lekker kijken! Je raakt er vast snel gewend aan.

Ik denk aan je! xxx Kusjes

P.s. Hangt je slinger al:O?

P.p.s. Leuke foto's, beter zet je er de volgende x meer op!

P.p.p.s. Kus(K)x

• 20 April 2010 - 08:49

Peggy:

Anouukkk!!! Wat een leuk verhaal weer en leuk die foto's het ziet er allemaal wel heel leuk uit!! Ik ben benieuwd naar je mooie sari's haha :D Zo te lezen doe je best veel daar! Veel plezier! en heel veel kusjes xxxxxxxx

• 21 April 2010 - 10:26

Lisa:

Wauw fantastisch Anouk! Dat klinkt echt als een supergaaf avontuur allemaal. Ik ben reuze benieuwd naar alle andere dingen die je nog gaat meemaken. Doe maar goed je best op je werk en vergeet vooral niet te genieten! ENJOY! xxx Lisa

• 21 April 2010 - 12:05

Marjon:

Hé wat lees ik nu bij jou? Krijgt Suus gezinsuitbreiding? Zal wel muizennest zijn haha
    Ik houd het overigens keurig schoon hoor thuis. Heb gisteren de hele avond staan poetsen want ja moest natuurlijk voor mijn verjaardag alles schoon hebben.
    Bedankt voor je kaartje Noekie! Heb vanmorgen visite gehad en dus kadootjes! Tja je kent onze Ed en die heeft dat natuurlijk vanuit Winterswijk echt niet geregeld ;-) Kreeg van Jessie een mooie zelfgemaakte ketting en van Jip een kaart dat hij het vergeten was (nu al aardje naar zijn vaartje?).
    Hé ik probeerde je maandag te bellen maar ik denk dat het niet kan met mijn telefoon (CAIW). Weet niet of het me deze week nog gaat lukken vanaf een ander adres. Ff kijken hoe ik het doe. In de tussentijd lief zijn en je netjes gedragen he? hahahaha en op tijd naar bed! Kussssssssss van tante Marjonneke

• 21 April 2010 - 20:34

Opa En Oma:

Lieve Anouk,
    hoe maak je het vandaag? wij hebben een dag met een goud randje. Hebben een prachtige Mergelland route gereden met veel fruitbomen in de bloesem. Natuurlijk hebben we ook lekker gegeten met je vader en moeder. Vanavond kijkt opa voetbal (zoals gewoonlijk).
    kusje van oma

• 23 April 2010 - 21:06

Hoi Anouk,

Hoe is het meid? Je hebt het wel heel warm daar hé. Leuk toch om een keer een bezienswaardigheid te zijn???!!!??? We zijn vandaag bij Jessie der verjaardag geweest. Ik heb zere kaken van het lachen.
    Van de week was Arjan bij ons, de Indiaspecialist bij uitstek. Ik zal hem je site even doorgeven. Wie weet heeft hij nog leuke tips voor je.

groetjes,
    Marjon XXX

• 25 April 2010 - 18:35

Hé Anoukepouk!
    Ff weer een berichtje voor je want ik verwaarloos je schandalig. Was een beetje een erg drukke week met al die feestjes. Vandaag ook het kinderfeestje van Jip gehad. Kun je je voorstellen dat het heftig was met 14 jongetjes? Morgen Jessie´s kinderfeestje en misschien zijn 8 van die troela´s nog wel vermoeiender haha We gaan naar de Vogelkelder en daarna als het goed weer is picknicken in Prinsenbos. Heb helemaal geen plan B gemaakt want ging uit van goed weer, maar het is toch wel wat onstabiel geworden. We hebben wel een superweekend gehad en ik heb zelfs mijn melkflessen blootgesteld aan het zonnetje.
    Hoe is het bij jou? Bloedjeheet zie ik. Houd je het nog wel een beetje vol die warmte? Hoe is het op het werk? Heb je nog wat leuks gedaan of kwijn je weg? Niet doen hoor, want dan schrijf je ons maar even en je hoeft echt niet altijd stoer te zijn hoor. We weten hoe het is he?
    Hé lieffie tot gauw horens weer. Houd je haaks en ontvang een hle dikke smakkerd van mij mwaaaaaccckkkkkkkk