Duizend en één nacht - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouk Sande - WaarBenJij.nu Duizend en één nacht - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

Duizend en één nacht

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Juni 2010 | Nepal, Pokhara

Hoi lieve mensen!

even snel een berichtje van mij. Ben nu al 1,5 week aan het rondreizen en het is echt super leuk! Heb echt onwijs veel gezien en veel kilometers afgelegd.

Zo ben ik van Delhi naar Jaipur gegaan om daar dan 3 dagen te verblijven. Overal mensen, stof, riksja's en kamelen. Het was echt een mooie stad, veel roze, heb hier verschillende tempels, paleizen en forten gezien.

In Jaipur ook mijn eerste alcoholische drankje weer op! Ik was naar een tijgerfort geweest boven op een berg, met uitzicht op heel de stad, de zon die onder ging en een biertje er bij.. kon niet beter!!

Na Jaipur naar Agra om hier de Taj Mahal te zien.. had niet verwacht dat ik het zo indrukwekkend vond! Echt super mooi. Leek net een paleis van duizend en een nacht!. Waren trouwens de enige westerse touristen en werden dus weer veel op de foto gezet! Vind ik toch nog steeds raar!

Na Agra zijn we met de nachttrein naar Varanasi gegaan. In Varanasi wilden we de Ganges gelijk de eerste middag al bekijken.. maar met ons gebrekkig Hindi en het gebrekkige Engels daar zijn we uiteindelijk verdwaald geraakt in kleine steegjes. NIet zo heel fijn gevoel, wanneer je dan in de Lonely planet leest dat er zo'n 4 toeristen per maand daar vermist raken.

De volgende dag nog een keer geprobeerd en nu kwamen we wel gelukkig bij de Ghats uit. Deze ghats zijn trappen aan de rivier waar mensen wassen, trouwens en gecremeerd worden. Echt heel onwerkelijk maar mooi om te zien. Savonds bij zonsondergang dit ook nog vanuit een boottocht gezien en een soort lichtjesritueel meegemaakt.

Vanuit Varanasi heb ik 2 dagen in de bus gezeten naar Nepal. Hier hebben we de tuinen van Lumbini bekeken, waar Boeddha is geboren en zijn we gisteravond aangekomen in Pokhara. In Nepal is alcohol weer legaal en zijn gisteravond dan ook weer uitgeweest. Super leuk!
Het is in Nepal trouwens heel anders dan in India. Het is heel groen, in plaats van stoffig, er zijn super veel bergen en de mensen zien er ook anders uit (meer de Mongolische kernmerken). Nepal is een van de armste landen, maar dat zie je niet heel erg omdat het meer georganiseerd is dan India waar het een grote chaos is.

Ik ga er weer vandoor.. als het goed is en niet te bewolkt ga ik vandaag van en over de himalaya paragliden!!!

Dikke kus Anouk

• 16 Juni 2010 - 04:21

Marieke Roodhart:

Super allemaal, veel gedaan! Je hebt een goede keus gemaakt oom nog even te gaan reizen :)! Ik duim voor je dat het niet te bewolkt is ... xx

• 16 Juni 2010 - 06:12

Koen:

Goed bezig Anouk!

Wel grappig dat je tussen neus en lippen door even verteld dat je 2 dagen in de bus hebt gezeten! Heel veel plezier nog!

Take care,

Koen

• 16 Juni 2010 - 07:42

Mikal:

Cool, je komt ook echt overal.
    En je gaat paragliden, dat is maximaal gaaf :D

Ik spreek u snel, have fun!

• 16 Juni 2010 - 07:44

Evelien:

Wow Anouk! Wat maak je toch mooie dingen mee. Geniet nog van je reis!!

• 16 Juni 2010 - 19:10

Rachel:

Hee nouk!

Wouw leuk om te horen dat je zoveel dingen aan het bezichtigen bent^^ Dan is het leven hier in Nederland denk heel saai als je weer terug bent;)

Have fun nog noukie!!xxx

• 16 Juni 2010 - 22:39

Marit:

Hee nouk!

Echt supergaaf wat je nu allemaal ziet! Geniet nog van je laatste dagen!
    Over 11 daagjes zie ik je weer!

liefs

• 17 Juni 2010 - 18:46

Inge:

Nouk, wat leuk om van je te horen!! Jij hebt het dus ook helemaal naar je zin. Hoorde van je moeder dat het ook een leuke groep was met allemaal vrijgezellen ;)

We spreken elkaar snel!

xx

• 18 Juni 2010 - 04:32

Inge V Balkom:

Heey anouk,

Super mooi dat reizen zeg, heb der zelf ook al zin in! Maar wat apart twee landen tegen elkaar en zo verschillend! Had je nog gemaild voor Nepal! Paragliden, ppfff jaloers, heb gezien op foto's hoe mooi dat daar is!! Dus geniet ervan, voodat je weet zit je de bibberen in de kou thuis!

kusss

• 18 Juni 2010 - 08:15

Marian:

Geweldig wat jij allemaal meemaakt Anouk.
    Blijf genieten de laatste dagen van deze bijzondere reis.
    groetjes vanuit Poeldijk.

Plannen gewijzigd

18 Mei 2010

Ziekenhuis
Anouk

Hoi! Dinsdag 6 april vertrek ik dan eindelijk naar India! Na veel emailtjes heen en weer is mijn stage en alles er om heen geregeld! Ik ga naar Sangli, waar ik de mensen van Yerala Food Projects ga helpen met het verbeteren van de marketing van hun producten. Deze producten zijn ketchups, pickles en jams die gemaakt zijn door mensen met de hulp van een soort micro-krediet. Ik zal hier 3 maanden aan werken, maar natuurlijk ook de indische cultuur opsnuiven. Ik houd jullie via deze site op de hoogte van mijn leven in India! De laatste dagen voor mij gaan nu in! Ik ben nu begonnen met lijstjes maken, laatste spulletjes kopen en dan nog inpakken en van iedereen afscheid nemen! Heel veel leesplezier en ik hoop ook van jullie te horen! xx

Actief sinds 02 April 2010