Ziekenhuis - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Mei 2010 | India, New Delhi


He!

Ik ben al weer op de helft en heb deze week weer wat mee gemaakt, geen tempels, marktje of een stad dit keer.. ik heb namelijk in het ziekenhuis gelegen.
Dinsdag wilde ik van kantoor terug naar het guesthouse lopen, alleen mijn benen hielden mij niet meer en viel bijna flauw. Iedereen van kantoor gelijk ongerust en wilden mij naar de dokter brengen, nou vond ik het wel mee vallen.. dus ze brachten me naar het guesthouse waar ik met hoofdpijn en koorts de nacht heb doorgebracht.
De volgende ochtend was het niet beter, had er ook nog diaree bij gekregen. Toch maar even naar de dokter.
Het blijkt dat ik een voedselvergiftiging had, dus paar gekleurde pilletjes en een dag goed uitrusten. Na een dag en nacht met heel veel slapen en af en toe naar de wc om te kotsen of voor diaree was het donderdag nog niet over. Dus ‘s ochtends vroeg weer naar de dokter terug, deze stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis omdat ik ook uitdrogingsverschijnselen had.
In het ziekenhuis heb ik twee lange dagen aan infuus gelegen, waardoor ik meer energie kreeg. Ook kon ik na deze twee dagen weer een beetje eten, zonder dat het er gelijk weer uitkwam.
Het is interessant om te zien hoe dat hier in India in het ziekenhuis aan toe gaat. Er waren denk totaal 25 mensen die daar lagen, maar iedereen heeft heel de familie om zich heen. Er is maar 1 dokter en 2 verpleegsters voor deze mensen en daarnaast zijn er patiënten die voor een klacht even de dokter bezoeken. In het ziekenhuis zorgen de verpleegsters alleen voor de medicijnen en injecties bij de patiënten, de rest moet de familie allemaal doen. De familie moet dus voor eten zorgen (wat bij mij veel kotsneigingen veroorzaakten door de geuren), maar ook de patiënten wassen enz. Er mogen zelfs mensen blijven slapen, gelukkig bleef een huisgenootje bij mij.. dus was het gezellig. ook zijn ongeveer alle mensen van kantoor langs gekomen. Vrijdag avond mocht ik gelukkig weer naar huis.
De afgelopen drie dagen heb ik veel geslapen, veel pillen geslikt (15 per dag), diaree is gelukkig over en ik kan iets meer eten. Ik heb weer iets meer energie en hoop dat ik weer snel de oude ben en weer gewoon dingen kan doen.

Bedankt voor alle lieve berichtjes en ook de gezellige telefoontjes! Spreek jullie snel weer!

xx Anouk

  • 18 Mei 2010 - 07:15

    Inge:

    Oh jeempie noukie! Niet te veel vreemde dingen eten hoor.. Skypen we binnenkort snel weer?
    xx

  • 18 Mei 2010 - 07:24

    Marieke Roodhart:

    gelukkig ben je goed geholpen en zijn ze bezorgd om je! Beterschap & hopen dat je je snel weer goed voelt! xx

  • 18 Mei 2010 - 07:36

    Mama:

    Hee Anouk! Je bent in ieder geval weer een paar uurtjes op kantoor, begrijp ik. Goed zo, dan wordt de wereld weer wat groter. Succes vandaag.
    kus van mama

  • 18 Mei 2010 - 07:53

    Janna:

    Wat een belevenis! Gelukkig ben je weer een beetje beter :) Bedankt voor je reactie, bij mijn gaat het prima op mijn stage, as maandag ga ik eindelijk echt bedrijven benaderen, hiervoor was het voornamelijk voorbereidingen enzo! Ik moet zeggen dat ik dat surfen maar een beetje heb opgegeven hoor! Ik had niet echt talent namelijk :p

    Succes verder nog!

    Xx Janna

  • 18 Mei 2010 - 08:26

    Peter:

    Hi Anouk, goed om te horen dat het beter met je gaat. Ik heb zoiets ook ooit in China gehad en is inderdaad een wereld van verschil met NL. Heel veel succes de komende periode! Groetjes, Peter

    Ps. Nog bedankt voor het toevoegen aan je maillist

  • 18 Mei 2010 - 09:14

    Marian Kester:

    Hee Anouk, gelukkig dat je weer uit het ziekenhuis bent, maar wel weer een ervaring rijker. Wat een goede verzorging heb je ook van het kantoor, je kan het niet beter treffen denk ik. Nou we leven allemaal met je belevenissen mee. Mooie foto's trouwens. groetjes. Marian

  • 18 Mei 2010 - 14:23

    Karin En Theo:

    Hoi Anouk!
    Dat was even schrikken zeg! Ik geloof dat je hele lieve mensen om je heen hebt en dat verdien je natuurlijk ook, want jij bent ook zo'n lieverd! Nog veel succes en tot de volgende keer!

  • 18 Mei 2010 - 15:55

    Bianca:

    Meid !!

    Wat een vervelende ervaring zeg ! Das wel heftig ! Gelukkig wordt er daar volgens mij goed voor je gezorgt ?!

    Sterkte !

    x

  • 18 Mei 2010 - 16:01

    Joan:

    Jee nouk!!
    wat doe jij nou weer. geen wonder dat ik je niet te pakken krijg! hoe is het nu met je? voel je je al wat beter? wordt tijd voor ons normale ritueel. "normaal eten" en een lekker wijntje want die heb je natuurlijk niet meer gehad sinds je daar bent!
    Ik denk aan je, pas op jezelf, xx

  • 18 Mei 2010 - 17:12

    Maikel:

    ppff dat is niet zo best Anouk!! Het is wel duidelijk dat ze je een tegekke meid vinden omdat ze zo met je meedenken en langskomen in het ziekenhuis... Daar ben je dan ook weer achter gekomen tijdens dit avontuur;) Dus vanaf morgen alleen maar Mcdonalds? haha:P

    Take care!

  • 18 Mei 2010 - 18:05

    Marjon:

    Hé Anoukie fijn te horen dat je weer een beetje opkrabbelt!
    En al op de helft! Yeahhh (of doe ik nu wat té enthousiast?). Nee hoor geniet maar lekker van deze 2e helft en dan kun je weer lang genoeg hier zijn. Kom je lekker terug als het hier ook weer mooi weer is. Alhoewel...ik mag hopen dat het hier ook wat sneller opknapt gosamme :-(
    Ik zie dat het bij jou ook al flink aan het afkoelen is..37 graden haha

    Noekie dikke kus van ons alle 4!
    Doeiiiii

  • 18 Mei 2010 - 18:33

    Linda:

    He Anouk, wat een belevenissen allemaal. En dan ook nog ziek worden. Hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent.

  • 20 Mei 2010 - 10:45

    Inge V Balkom:

    Heyy anouk,

    Das een minder verhaal zeg. Wat heftig lijkt het me om dat mee te maken. Gelukkig ben je goed geholpen daar! Hopelijk ben je snel weer helemaal beter, want ik bed liggen is leuk maar niet zo! Nou hopelijk kan je snel weer gaan genieten van al het!!!
    Pas op he en Beterschap.

    xx

  • 20 Mei 2010 - 11:32

    Marian:

    Pechvogel ! Ik hoop dat je je vandaag weer een stukje beter voelt.
    Het allerbeste Anouk.

    groetjes Marian

  • 20 Mei 2010 - 18:23

    Willem En Marijke:

    Anouk,
    Je maakt nu alles mee wat je maar mee kan maken. Heftig om zo op zaal te liggen. Misselijk en dan al die etensgeuren! Je schrijft beeldend:ik zie het zo voor me. Gelukkig ben je weer "thuis" en niet meer uitgedroogd. Nu nog aansterken. Hou je haaks.
    groetjes

  • 22 Mei 2010 - 18:27

    Helma :

    Ha die Anouk,
    Gelukkig dat je weer opknapt, wat een toestand allemaal. Ook weer bijzonder dat je dit meemaakt en gelukkig heb je lieve mensen om je heen. De foto's zijn prachtig, dat je daar echt bent, niet te geloven. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2010

Laatste berichtje

16 Juni 2010

Duizend en één nacht

04 Juni 2010

Afscheid Sangli

24 Mei 2010

Plannen gewijzigd

18 Mei 2010

Ziekenhuis
Anouk

Hoi! Dinsdag 6 april vertrek ik dan eindelijk naar India! Na veel emailtjes heen en weer is mijn stage en alles er om heen geregeld! Ik ga naar Sangli, waar ik de mensen van Yerala Food Projects ga helpen met het verbeteren van de marketing van hun producten. Deze producten zijn ketchups, pickles en jams die gemaakt zijn door mensen met de hulp van een soort micro-krediet. Ik zal hier 3 maanden aan werken, maar natuurlijk ook de indische cultuur opsnuiven. Ik houd jullie via deze site op de hoogte van mijn leven in India! De laatste dagen voor mij gaan nu in! Ik ben nu begonnen met lijstjes maken, laatste spulletjes kopen en dan nog inpakken en van iedereen afscheid nemen! Heel veel leesplezier en ik hoop ook van jullie te horen! xx

Actief sinds 02 April 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 17295

Voorgaande reizen:

06 April 2010 - 28 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: