Plannen gewijzigd - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu Plannen gewijzigd - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

Plannen gewijzigd

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Mei 2010 | India, New Delhi

Hoi!

Bedankt voor alle lieve berichtjes, voel me weer helemaal goed! Deze week rustig aan gedaan en langzaam weer alles op gestart. Ik ben toch ook weer begonnen met het Indische eten, want dit is veel te lekker om te laten staan!

Daarnaast werk ik vanaf vandaag als het goed gaat weer hele dagen en ben op dit moment van het Indische tempo over gegaan naar Nederlandse tempo om in 2 weken mijn project af te ronden. Want… over 2 weken vertrek ik van het zuiden naar het noorden van India om 3 weken rond te reizen in Noord India en Nepal.

Hier ga ik de drukte van Delhi, de roze stad Jaipur, het wereldwonder Taj Mahal en de heilige wereld van de Ganges in Varanasi bekijken waar mensen zich wassen, drinken en ook lijken verbranden. In Nepal, een van de armste landen ter wereld, zal ik de Himalaya en het vallei van Kathmandu ontdekken. Kijk er erg naar uit om naast het zuiden, waar ik net begin te wennen aan de cultuur, weer een heel ander India te zien in het noorden. En Nepal waar de cultuur en natuur weer zo veel verschillen van India.

Deze week heb ik ook afscheid genomen van Vaishali, een meisje die ook in het guesthouse sliep. Zij is na haar examens weer terug gegaan naar haar woonplaats. Met Vaishali heb ik een onwijs leuke tijd gehad en zonder haar zou ik niet zoveel van de stad en de omgeving gezien hebben!

Ik ga weer snel aan de slag en hou jullie op de hoogte van de belevenissen hier, want vind het leuk dat er zo veel mensen deze website lezen en mee leven!

Liefs en dikke kus

Anouk

• 24 Mei 2010 - 08:49

Inge:

Noukie! Hele mooie plannen zeg.. Heb je een groepsreis geboekt??
    Over 3 weekjes vertrek ik ook - WHAA! We moeten nog even contact hebben ;)

xxx

• 24 Mei 2010 - 10:50

Janna:

Hey Anouk,

Fijn dat het weer helemaal goed met je gaat. Wat onwijs gaaf dat je ook rond gaat reizen! Dus succes met de laatste loodjes van je stage!

Xx Janna

• 24 Mei 2010 - 12:52

Joan:

heej meid,

Geniet van je laatste 2 weken in het zuiden en geniet nog meer van wat er komen gaat!
    ik denk aan je..
    xx

• 24 Mei 2010 - 13:04

Wies:

Hi Anouk, fijn dat je weer beter voelt. Ik wens je heel veel succes de laatste paar weken. Het vliegt zo voorbij. xxx

• 24 Mei 2010 - 13:54

Marjon:

Hé wijffie fijn te horen dat het weer helemaal goed gaat!! Jeee over 2 weken al weer weg daar!? Ja dan moet inderdaad het NL tempo weer even opgepord worden he? Wat een gave reis ga je maken! 3 weken lang..! Ik neem aan dat het een groepsreis is geworden.
    Al enig idee wanneer je weer thuis komt dan? (of klink ik nu heel ongeduldig?).
    Je hebt vast al gehoord van onze adoptiehond? Ze is erg grappig, maar ook een klein kreng af en toe. En natuurlijk vindt ze mij het liefste ;-) Ik stuur je wel ff een fotootje van haar naar je hotmail-adres.
    Dikke kus voor nu mwaaaaaaaaccccccccccccckk

• 24 Mei 2010 - 14:56

Marit:

Hee nouk!
    Supergaaf dat je nog gaat reizen! Ben echt heeeel jaloers op je;)
    Wanneer krijgen we weer wat fotootjes te zien?

Kussss je zusje

Taar:

Ps.. Naar Spanje....

• 24 Mei 2010 - 19:55

Jan En Ine:

Vol belangstelling volgen we jouw avonturen.
    Nu dan ook maar eens een berichtje uit Naaldwijk.
    Die rondreis die je gaat maken lijkt ons geweldig.
    Hou je taai en maak maar zoveel mogelijk foto's, kunnen we het straks ook allemaal bewonderen.

groetjes en dikke kus,

Jan en Ine

• 26 Mei 2010 - 16:12

Karin:

Anouk, als ik net zo oud zou zijn als jij zou ik hetzelfde willen doen! Lijkt me helemaal geweldig!! Veel plezier en tot ziens.

• 28 Mei 2010 - 00:21

Koen Kromhof:

Anouk!

Leuk wat van je te horen! Dat je al weer twee maanden in India zit zeg, ongelofelijk! Leuk dat je ook gaat reizen! Veel plezier en als we weer in Den Bosch zijn gaan we zeker een biertje doen! x Koen

• 28 Mei 2010 - 05:31

Inge Van Balkom:

Heeyy anouk,

Mooi dat je je weer goed voelt, kan je weer lekker genieten van al het moois wat je daar nog gaat zien!
    Geniet van je laatste weekjes en geniet zeker van je rondreis nog, Nepal een super mooi land. Als je nog tips nodig hebt mail maar!!

KUsss

• 28 Mei 2010 - 09:44

Peter:

Hi Anouk, vet dat je naar Nepal gaat! Moet ik ook nog duidelijk naartoe. Ik ben benieuwd hoe je het vind. Maak veel foto's svp!

Xx Peter

• 29 Mei 2010 - 12:09

Rachel:

Hee noukie!

Sorry dat ik zo onregelmatig reageer, Inge heeft me pas uitgelegd dat ik me kan aanmelden, zodat ik een berichtje van je krijg als jij weer een verslagje hebt achter gelaten;) dus dat ga ik zo maar even doen! Echt vet dat je gaat rondreizen, ga je dat in je eentje doen? Ik schrok trouwens wel toen ik hoorde van je ziekheidje! Jij vast ook wel! Gelukkig dat je je weer beter voelt. We moeten een xtje skypen! Lijkt me echt leuk. Je kan toch in de ochtend? Have fun!!

Kus xx

• 29 Mei 2010 - 17:12

Oma Vd Sande:

Hallo Anouk, ik ben bij Gerard en heb alle fotos gezien,en vind het heel interessant. Ik heb hier lekker gegeten en gewandeld en nu regent het hier. Heb jij ook regen, of erg heet? Ben je blij om weer naar huis te gaan straks?

Groeten, Oma, (en Gerard)

• 30 Mei 2010 - 12:48

Helma :

Heej Anouk,
    Wat geweldig, 3 weken rondreizen, wat een gaaf vooruitzicht. Fijn dat je weer hersteld bent, nog een paar weken knallen om je project af te ronden en dan genieten. groetjes van ons allemaal.

• 31 Mei 2010 - 20:54

Helga:

Voor nu succes met je verslag en presentatie. Fijn idee dat je daar daar nog echt een verschil kunt maken en je helpt ze enorm! En als dat eindelijk klaar is een geweldig reis maken. Geniet en maak veel foto's - groetjes Helga

• 01 Juni 2010 - 16:34

Marjon (boekie):

Ha meid,

Eindelijk weer eens een berichtje van ons.
    Hier gaat alles goed. Leuk om je verhalen te lezen.
    Nog even dan ga je naar het Noorden. We wensen je daar een leuke tijd toe. Is het nog steeds zo warm?

XXX

• 01 Juni 2010 - 22:16

Cissy:

Goh dat gaat ook al weer snel zeg. Dacht dat je nog wel even te gaan had.
    Veel succes nog de laatste paar dagen en dan veel plezier nog met reizen. Ben jaloers hoor!!

• 03 Juni 2010 - 08:49

Esther:

Hee anoukie!:)
    Eindelijk ook een berichtje van mij! Eigenlijk een gek idee dat je al 2 maanden in India zit!
    Heb pas gehoord dat je je kan 'aanmelden' zodat ik een mailtje krijgt als je weer een verslag hebt achtergelaten! Dus dat heb ik net maar even gedaan, blijf ik goed op de hoogte van al je mooie verhalen!;)

Wat gaaf om te horen dat je gaat rondreizen! Nog even hard aan de slag op je stage en daarna lekker genieten en heel veel moois zien!:)

Veel plezier!

Plannen gewijzigd

18 Mei 2010

Ziekenhuis
Anouk

Hoi! Dinsdag 6 april vertrek ik dan eindelijk naar India! Na veel emailtjes heen en weer is mijn stage en alles er om heen geregeld! Ik ga naar Sangli, waar ik de mensen van Yerala Food Projects ga helpen met het verbeteren van de marketing van hun producten. Deze producten zijn ketchups, pickles en jams die gemaakt zijn door mensen met de hulp van een soort micro-krediet. Ik zal hier 3 maanden aan werken, maar natuurlijk ook de indische cultuur opsnuiven. Ik houd jullie via deze site op de hoogte van mijn leven in India! De laatste dagen voor mij gaan nu in! Ik ben nu begonnen met lijstjes maken, laatste spulletjes kopen en dan nog inpakken en van iedereen afscheid nemen! Heel veel leesplezier en ik hoop ook van jullie te horen! xx

Actief sinds 02 April 2010