Eerste dagen!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu Eerste dagen!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anouk Sande - WaarBenJij.nu

Eerste dagen!!

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 April 2010 | India, New Delhi

Hoi iedereen!!

Mama heeft bijna alles al gemaild, maar ik wil het toch nog even in mijn eigen woorden vertellen..
Op dinsdagochtend 'smorgens vroeg werd ik uitgezwaaid door Inge, Peggy en Tara en ging ik met kriebels in mijn buik naar Schiphol met mijn ouders. Na afscheid met mijn ouders genomen te hebben moest ik door de douane, dit ging allemaal wel vlug.. maar ik mocht door de echte bodyscan! heel raar om mee te maken.. ik werd daarna flink ondervraagd omdat ik met een Amerikaanse maatschappij vloog.

Na lang wachten voor het vliegtuig eindelijk ging hadden we al meer dan een uur vertraging opgelopen en gingen we eindelijk de lucht in! Eenmaal in de lucht ging het heel snel: filmpje kijken en boek lezen.. Vlak bij Mumbai in de lucht kregen we helaas weer vertraking! Door alle vertraging kwam ik om 1 uur 'snachts aan in plaats van om 11 uur. Nu maar hopen dat de chauffeur van het hotel op mij gewacht heeft!!
Wanneer je het vliegveld uitstapt is het eerste wat opvalt de hitte, de kruidige en sterke geuren en de hoeveelheid mensen (ook zo laat nog!!). Dan moet je daar je chauffeur die een boordje met je naam draagt tussen 200 andere boordjes vinden!! Na even met het hotel heen en weer gebeld te hebben had ik eindelijk mijn chauffeur gevonden en was ik binnen 10 min bij het hotel, Hier kon ik eindelijk douchen en slapen.. naja slapen.. het is me 2 uur gelukt, de rest ben ik wakker gebleven van de alsmaar toeterende auto's en de bouwwerkzaamheden die ook 's nachts doorgaan. De tegenstellingen zijn hier zo onwijs groot! Naast het hotel is een krottenwijk!

Na een kort nachtje moest ik er weer vroeg uit, want ik moest weer een vliegtuig halen, ditmaal richting Kolhapur. Op het vliegveld mijn eerste flesje water gekocht, bedankt opa en oma!!
Met weer vertraging kwam ik eindelijk aan in Kolhapur, dit is echt het kleinste vliegtuig ooit!! Het bestaat uit 2 bankjes en een toilet en een kamertje waar je bagage naar word gebracht (foto's volgen nog!).
In Kolhapur kon ik wel gelijk mijn chauffeurs vinden --> 3 mannen van kantoor. Vanaf Kolhapur moest ik een uur in de auto zitten, deze rit leek net een achtbaan! Overal zijn hobbelwegen met gaten in de weg, de auto rijdt hier met 80 km per uur slingerend tussen de vrachtwagens en de tegemoetkomende auto's! aantal keer bijna doodervaring!! Toen kwamen we eindelijk aan bij 'The Office'. Hier werd ik gelijk aan iedereen voorgesteld (weet de namen niet meer) en heb een gesprek gehad met the big boss Raja over mijn activiteiten hier enz.
Hierna ben ik naar het guesthouse gebracht waar ik mijn spullen kon uitpakken en me kon opfrissen. Mijn kamer is een bed en een kast (zo'n metalen officekast) en een heel groot airco-apparaat. Ook heb ik een badkamer waar een toilet staat en een grote emmer.. dit is mijn bad/douche. Ik krijg gelukkig wel elke ochtend een emmer met warm water!! Na het opfrissen ben ik met een vrouw ergens wezen lunchen, daarna weer kantoor voor bespreking en bij de baas wezen eten. Heerlijke (pittige) sandwiches!!

Gisteravond moest ik om 21.30 binnen zijn, want vrouwen mogen dan niet meer op straat ivm enge mannetjes?
De guesthouse waar allemaal vrouwelijke studenten uit india slapen gaat dan ook op slot. Ik zie mezelf nog wel een keer te laat komen..
In mijn kamer gisteravond even mijn simkaart uitgeprobeerd, maar die werkte niet. Ik heb nu van een collega een telefoon gekregen waar deze sim wel in werkt! Jullie kunnen me dus gewoon bellen!
Vanacht heb ik weer niet zoveel geslapen.. ik moet erg wennen aan de hitte en de harde bedden! Wel valt het mee met de toeterende auto's.. 's nachts dan!

Vanmorgen heb ik allerlei besprekingen/discussies gehad over de verschillen in de marketing in India en Nederland.. conclusie = die zijn er niet! Ze leren ook uit Kotler! Wel zijn er verschillen in de lifestyle en habbits.. deze moet ik leren voordat ik mijn marketingplan kan maken en uitvoeren.

Wooh wat een lang verhaal! Ik ga maar stoppen, anders heb ik volgende keer niet zo veel te vertellen! Ik krijg nu op dit moment een heerlijke lunch binnen! Chapatti met verschillende soorten pittige groenten! heerlijk!
Ooh de foto's volgen nog... mijn camera is nu met een man mee naar iemand die m kan maken, want al mijn foto's slaatie niet op op de kaart, maar op het interne geheugen.. weten jullie miss hoe dit kan??
En trouwens.. alle mensen knikken en schudden hun hoofd wanneer ze praten of luisteren, zo irritant!!

Nou lieve iedereen, tot snel en een dikke kus!!

xx Anouk

• 08 April 2010 - 09:23

Marieke Roodhart:

Hee anouk!

Goed te lezen dat je goed & veilig bent aangekomen! Succes met je stageopdracht!
    x marieke

• 08 April 2010 - 10:19

Inge:

NICEEE!

• 08 April 2010 - 11:03

Eef:

Klinkt echt super leuk ANouk! En zie nou wel dat het gewoon is goedgekomen zodra je daar aankwam?:) Heel veel succes met je stage en natuurlijk heeeeel veel plezier! Houd ons op de hoogte!

xx

• 08 April 2010 - 15:36

Taar:

Hee!
    Ik heb je net aan de telefoon gehad en het is fijn om te horen dat alles goed gaat!!
    xx
    Taar

• 08 April 2010 - 16:12

Marjon:

Wat zal jij lekker uitgeslapen terugkomen na 3 maanden zo lekker op tijd naar bed ;-))
    Hé Noekie, fijn dat je er bent en dat het goed gaat. Geniet maar lekker van het eten daar, ik eet bloemkool whaaaaaa
    Kussssss van je tantetje

• 08 April 2010 - 17:30

Marjon (boekie):

Hee Anouk,

Leuk om je eerste indrukken te lezen. Geniet van het land, het eten, de vrijheid, je stage en alles wat ik vergeten ben.
    xxx
    Marjon

• 08 April 2010 - 20:55

Charlotte:

Heej noukie!

wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat!

liefs

• 09 April 2010 - 14:11

Joan Kwantes:

Heej meid!

goed te horen dat je aangekomen bent!! en je zit volgens je berichten dus niet in de middle of nowhere dus dat komt ook goed uit...
    ik hou je in de gaten en denk aan je vanuit Curacao...!

• 12 April 2010 - 13:09

Peggy:

Heee Anouk!! :D

Wat leuk om te lezen dat je het leuk hebt en gelukkig ben je goed aangekomen! Hier gaat ook alles goed!
    Suc6 met alles en veel plezier!
    xxxxx Peggy

• 12 April 2010 - 20:03

Jari:

anouk heel veel succes en veel plezier in India.

zeker wel beetje erg warm

x je neefje

• 12 April 2010 - 20:04

Helga:

ha meid, wat een avontuur zeg. Ik zie al die schuddende koppies voor me. Volgens mij is het vooral komisch. Enne.... ik ben bang dat je het gewoon over gaat nemen :=)
    Succes he. kijk uit naar je volgende verhaal xx

• 19 April 2010 - 20:52

Rachel:

Hee noukie!

Ik had beloofd te reageren, dus ga nu al je verhalen lezen:D Wel impressive hoor! Ik ga nu door naar het volgende verhaal;)

Kusjes (K) xxx

P.s. Hangt je slinger al:O?

Verslag uit: India, New Delhi

Plannen gewijzigd

18 Mei 2010

Ziekenhuis
Anouk

Hoi! Dinsdag 6 april vertrek ik dan eindelijk naar India! Na veel emailtjes heen en weer is mijn stage en alles er om heen geregeld! Ik ga naar Sangli, waar ik de mensen van Yerala Food Projects ga helpen met het verbeteren van de marketing van hun producten. Deze producten zijn ketchups, pickles en jams die gemaakt zijn door mensen met de hulp van een soort micro-krediet. Ik zal hier 3 maanden aan werken, maar natuurlijk ook de indische cultuur opsnuiven. Ik houd jullie via deze site op de hoogte van mijn leven in India! De laatste dagen voor mij gaan nu in! Ik ben nu begonnen met lijstjes maken, laatste spulletjes kopen en dan nog inpakken en van iedereen afscheid nemen! Heel veel leesplezier en ik hoop ook van jullie te horen! xx

Actief sinds 02 April 2010